fbpx

Painonpudotus helposti ja terveellisesti

Mielessä pysyvä painonpudotus?

Et ole yksin. Itse asiassa Maailman terveysjärjestön mukaan yli 1,9 miljardia aikuista maailmassa on ylipainoisia. Siksi kokosimme tämän kattavan painonpudotus oppaan, jonka avulla sinäkin pystyt karistamaan ärsyttävät kilot ja pitämään ne poissa pysyvästi.

Näiden helposti noudatettavien vinkkien avulla onnistut vaivatta pudottamaan ylimääräiset kilot lopullisesti.

Joten mitä sinä odotat? Jatka lukemista!

Onnistunut painonpudotus vaatii realistiset tavoitteet

Realististen painonpudotus tavoitteiden asettaminen on tärkeää onnistumisen kannalta.

Jos mielessä on 50 kg painonpudotus kuukaudessa, tulet todennäköisesti pettymään – ja todennäköisesti nopeasti luovuttamaan.

Parempi strategia on asettaa pieniä, helposti saavutettavissa välitavoitteita. Aluksi esimerksi voit ottaa tavoitteeksi pudottaa vain kilon tai kaksi.

Tämä auttaa pysymään motivoituneena ja varmistaa sen, että tiedät jatkuvasti edistyväsi. 10 kg painonpudotus voi aluksi tuntua etäiseltä, mutta kun otat mukaan esimerkiksi 2 kg välitavoitteita, tuntuu tuo 10kg painonpudotus helpommalta.

Mikä on realistinen painonpudotus kuukaudessa?

Realistinen painonpudotus kuukaudessa on noin 2-3 kiloa tai noin 500g viikossa. Tällä tahdilla laihdutus on terveellistä sekä poltat rasvaa, etkä lihasmassaa.

Painonpudotusta aloittaessa paino todennäköisesti tipuu nopeasti, tämä johtuu nesteiden poistumisesta.

Esimerkiksi 10kg painonpudotus kuukaudessa ei ole realistista, tällä vauhdilla menetät samalla myös huomattavan määrän lihasmassaa.

Mikä on sopiva painonpudotus kalorivaje?

Painonpudotuksessa yksi asia on selvä: Joudut syömään vähemmän kuin kulutat. Ruokavalioon pitää siis luoda kalorivaje.

Tavallisesti noin 500 kcal kalorivaje on suositeltu terveelliseen painonpudotukseen. Tämä painonpudotus kalorivaje laihduttaa noin 500 grammaa viikossa. Tätä suurempi kalorivaje voi olla terveydele haitallista.

Jotta voit laskea itsellesi sopivan kalorivajeen, täytyy arvioida nykyinen perusaineenkulutuksesi ja aktiivisuutesi.

Muista että painonpudotus ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsee jatkuvasti nähdä nälkää. Jo pienillä muutoksilla ruokavaliossa on suuri merkitys.

Esimerkiksi epäterveellisten välipalojen vaihtaminen hedelmiin ja vihanneksiin voi luoda kalorivajeen, joka auttaa laihtumaan ilman nälän tunnetta.

Toinen hyvä tapa vähentää kalorien saantia on juoda runsaasti vettä.

Tee suunnitelma etukäteen

Kun olet asettanut tavoitteesi ja arvioinut sopivan kalorivajeen, on aika tehdä painonpuodtus suunnitelma.

Tämä tarkoittaa, että sinun on päätettävä tarkalleen, mitä on tehtävä saavuttaaksesi tavoitepainosi.

Mitä ruokavaliota aiot noudattaa? Mitä aterioita aiot valmistaa? Aitko lisätä liikuntaa? Miten vältät lipsahduksia? Mitä syöt työpaikalla?

Kaiken kirjoittaminen yksityiskohtaisesti ylös auttaa pysymään kärryillä ja varmistat, ettet unohda mitään tärkeää.

Pidä kiinni suunnitelmasta !

Suunnitelma painonpudotuksesta ei ole minkään arvoinen, jos et noudata sitä. Muista olla kärsivällinen ja sitoutua suunnitelmaan – tavoitteisiin ei päästä yhdessä yössä.

Monet luovuttavat liian nopeasti, varsinkin lipsahtaessa.

Varaudu siis takaiskuihin.

Kukaan ei ole täydellinen, ja joskus on huono päivä. Se ei tarkoita epäonnistumista, vaan vain sitä, on palattava takaisin raiteille seuraavana päivänä.

Mikä on paras painonpudotus ruokavalio?

Kuten varmasti tiedät, ruokavalioita on olemassa kymmeniä erilaisia, eikä yhtä parasta painonpudotus ruokavaliota ole.

Paras laihduttajan ruokavalio riippuu tavoitteistasi. Jos pudotettavaa on vain vähän ja tavoitteena on nopea painonpudotus, vähäkalorinen kitudieetti saattaa olla hyvä vaihtoehto.

Mutta jos pudotettavaa on paljon ja haluat myös pitää painon poissa jatkossakin, kannattaa tavoitteeksi ottaa maltillinen painonpudotus ja valita sellainen ruokavalio ohjelma, jota pystyt noudattamaan pitkiäkin aikoja.

Tässä lyhyt listaus suosituimmista ruokavalioista, joiden avulla onnistut varmasti!

Vähähiilihydraattinen ruokavalio

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on tehokas rasvanpoltto ruokavalio, jossa hiilihydraatteja, kuten sokereita ja tärkkelystä, rajoitetaan ja proteiinien ja rasvojen kulutusta lisätään.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio on suosittu painonpudotus ruokvalio, koska se auttaa laihtumaan nopeasti ja usein jopa ilman nälkää.

Paleo

Paleo ruokavalio perustuu ruokiin, joita esihistorialliset esi-isämme söivät, ja siinä suositellaan syömään paljon tuoreita hedelmiä ja vihanneksia, lihaa, mereneläviä ja pähkinöitä.

Paleo on erinomainen vaihtoehto, jos tavoitteenasi on maltillinen painonpudotus. Tämä ruokavalio ei ole liian rajoittava ja sitä on helppo noudattaa

Välimeren ruokavalio

Välimeren ruokavalio on terveellinen ruokailutapa, joka perustuu Kreikan, Italian ja Espanjan kaltaisten maiden perinteiseen keittiöön. Siinä suositellaan syömään runsaasti vihanneksia, hedelmiä, täysjyväviljaa, palkokasveja, pähkinöitä ja terveellisiä rasvoja.

Cambridge dieetti

Cambridge dieetti on 1970-luvulla kehitetty vähäkalorinen ”kitudieetti”. Siinä syödään erittäin vähäkalorista ruokavaliota muutaman viikon ajan, minkä jälkeen otetaan vähitellen takaisin tavallinen ruoka.

Cambridge painonpudotus on lähinnä muotidieetti, eikä sitä suositella pitkäaikaiseen laihduttamiseen. Sen avulla nopea painonpudotus voi kuitenkin olla helpostikin mahdollista.

Vaatiiko painonpudotus liikuntaa tai kuntosalia?

Liikunta tai kuntosalilla käynti ei ole välttämätöntä. Liikunta on kuitenkin tärkeä osa terveellistä elämäntapaa, ja se auttaa pitämään painon kurissa pitkällä aikavälillä.

Laihduttaessa liikunta auttaa polttamaan enemmän rasvaa ja säilyttämään nykyistä lihasmassaa.

Jos et ole tällä hetkellä harrasta liikuntaa, kannattaa sen aloittamista harkita. Etsi itsellesi sopiva painonpudotus treeniohjelma ja aloita hitaasti, lisäten vähitellen viikoittaista liikuntamäärääsi, kunnes saavutat suositellut .

Muista juoda runsaasti vettä

Vesi on tärkeä osa painonpudotusohjelmaa. Se auttaa sinua tuntemaan olosi kylläisemmäksi pidempään, ja se voi auttaa tehostamaan aineenvaihduntaa.

Yleinen suositus on juoda kahdeksan lasillista vettä päivässä, mutta tämä voi vaihdella painosi ja aktiivisuustasosi mukaan Varmista siis, että juot riittävästi vettä, jotta voit laihtua.

HUIPPUTARJOUS KETOILIJOILLE!

Nextory tarjoaa parhaan mahdollisen startin ketodieetin aloittamiseen. Saat 14 päivän maksuttoman kokeilun, jonka aikana voit lukea rajattomasti keto aiheista kirjallisuutta.

Valikoimasta löytyy mm. seuraavat kirjat

  1. Anni Sirviön ketoreseptit
  2. Ketolicious
  3. 10 tunnin dieetti (Ohjeet pätkäpaastoon)
  4. Eroon makeanhimosta: Näin vapaudut sokerikoukusta
  5. Ja runsaasti muita loistavia kirjoja

Yksittäin ostettuna nämä kirjat maksaisivat yli 50 euroa, mutta nyt saat ne käyttöösi 30 päivän ajaksi täysin maksutta! Tämä tietopaketti on varmasti kattavampi kuin kalliit valmennukset!

Mitä vielä odotat? Tee keton aloittamisesta helppoa, äläkä anna huonolaatuisten vinkkien tai vaikeasti valmistettavien reseptien estää unelmapainon saavuttamista!

Tartu tähän tarjoukseen ja huomaat kuinka helppoa keton noudattaminen ja herkullisten keto-ateroiden valmistaminen on!

Lunasta tämä tarjous HETI klikkaamalla alla olevaa linkkiä.

Tarjous on voimassa vain rajoitetun ajan