Keto välipalat & herkut – Kokeile näitä

Keto välipalat ovat helppo tapa lievittää pikkunälkää ketogeenisen ruokavalion alkumetreillä, kun keho ei ole vielä tottunut tehokkaaseen rasvanpolttoon ja nälkä pääsee yllättämään.

Mutta millainen on hyvä VHH tai keto välipala laihduttajalle?

Tässä kirjoituksessa esittelen parhaat keto välipalat ja herkut

Millainen on hyvä keto välipala?

Hyvä keto välipala tulisi olla hiilihydraatiton, ja rasvapitoinen, esimerkiksi rasvakahvi. Jos välipalaksi kuluttaa vain rasvaa, ei kehoon pääse vapautumaan insuliinia, jolloin rasvanpoltto jatkuu tehokkaasti.

Pelkkä rasvan nauttiminen välipalaksi rajoittaa kuitenkin vaihtoehtoja, ja saattaa olla monelle haastava tai epämiellyttävä toteuttaa.

Jos rasvakahvi tai lusikallinen kookosöljyä ei nappaa, sisällytä välipalaan laadukkaita proteiineja. Proteiini auttaa rasvan tavoin pitämään nälän kurissa, eikä aiheuta merkittävää verensokerien nousua.

Muista, että vaikka kyseessä olisi hiilihydraatiton välipala, se voi silti nostaa painoa jos välipalat nostavat merkittävästi päivän kokonaiskaloreita ja syöt enemmän kuin kulutat.

Top 5 keto välipalat

Tässä muutama helppo ja vähähiilihydraattinen ja ketogeeninen välipala.

Rasvakahvi

Rasvakahvi on yksi parhaista keto välipaloista ketogeenisille ruokavaliolla. Kysymyksessä on tavallinen, musta kahvi, johon lisätään voita sekä kookosöljyä. Älä käytä maitoa tai sokeria.

Juustot

Juustossa on reilusti rasvaa sekä proteiinia, helppo välipala sellaisenaan. Myös leipäjuusto on sallittu.

Proteiinivanukas

Heraproteiinista saa valmistettua herkullista vanukasta sekoittamalla jauhetta pieneen määrään vettä tai täysmaitoa. Rasvaa voi lisätä esimerkiksi kookos- tai MCT öljyn muodossa. Hyvä välipala aktiiviselle treenaajalle sekä täydellinen keto herkku

Tonnikala (öljyssä)

Tonnikala on helppo ja herkullinen välipala, joka sisältää runsaasti proteiinia. Suosittelen valitsemaan öljyssä olevan version.

Kananmunat

Kananmunat valmistuvat nopeasti, niin keitettynä kuin paistettuna. Kananmunat sisältävät runsaasti proteiinia mutta vian vähän energiaa. Lisää paistaessa riittävästi rasvaa

Keto välipalat kaupasta

Joskus tilanne on se, että välipalan valmistamiseen ei ole kaikkia tarvittavia välineitä, esimerkiksi työpaikalla syödessä. Onneksi myös kaupasta löytyy hyviä ja helppoja hiilihydraatittomia välipaloja

Kokeile ostaa näita keto välipaloja kaupasta

Mantelit

100 grammaa manteleita sisältää noin 51g rasvaa, 24 grammaa proteiinia ja vain 7g hiilihydraattia. Mantelit ovat helppo ja terveellinen välipala pikkunälkään.

Pähkinät

Pähkinät ovat helppo ja erittäin energiapitoinen välipala. Suosittelen syömään kohtuudella.

Minisalamit

Lihahyllyllä myytävät minisalamit ovat helppoa välipala. ne sisältävät rasvan lisäksi runsaasti suolaa, jonka avulla voidaan korjata alkuvaiheen elektrolyyttitasapainoa.

Metsäsienisalaatit

Pahimpaan hätään myös majoneesipohjaiset salaatit ovat hyviä, oma suosikkini on Huhtahyvien metsäsienisalaatti. Salaateissa rasvan laatu ei kuitenkaan ole paras mahdollinen (rapsi).

Vähähiilihydraattiset proteiinipatukat

Proteiinipatukat sisältävät tyypillisesti runsaasti hiilihydraattia, jopa niiden VHH versiot. Patukat kulkevat kuitenkin helposti mukana ja auttavat nälän yllättäessä.

Jätä kommentti